субота, 30. март 2013.

S.C.-1- EDUKACIJA

 Cilj obrazovanja je formiranje karaktera.



  
       S.C. / I DEO / EDU /  - EDUKACIJA      1

Cenim tvoju želju za naukom, ukoliko ona vodi onom istinskom i korisnom obrazovanju,
a ne onom raširenom polovičnom obrazovanju, koje samo kvari moral.
(Zenonov pozdrav kralju Antigonu)

Svako znanje je predvorje neznanja.

Paravo učenje morate početi odučavanjem i preispitivanjem svega prethodno naučenog.

Ne slušajte mene nego logos.
Heraklit

Ako u nešto veruje veliki broj ljudi, ne mora značiti da je to istina.
Giordano Bruno

Ljudima nije važno ono šta stvarno jeste,
važno im je ono što oni  misle ili veruju da jeste.

Ljudi se obično varaju zbog pogrešne naklonosti. f.
Mnogi veoma učeni (školovani), nemaju razuma.
Demokrit.

Treba razlikovati dokazivost od uverljivosti.

Nullius Addictus Juvare in Verba Magistri. - ne shvataj bukvalno reči učitelja (majstora)
                                                                       /ne zaklinji se, proveri/at no man’s dictation/
Facta non verba                                              

NULLIUS IN VERBA – ne sudi po rečima

Objektivnom posmatraču postupci uvek bolje govore od reči.

Ako ljudi nisu iskreni, onda su reči izgubile značaj.

Ne brkajte reči sa stvarima koje opisujete.
Nikada ne brkajte misli sa onim što jeste, jer to nije isto,
JKM.

…glupane…reči nisu tu da bi se sporazumevali, reči su tu da bi dolazilo do nesporazuma…

Kad bi ljudi govorili samo istinu, kakva bi tišina nastala !
Sokrat

Dve su vrste znanja: školski naučeno i ono stečeno iskustvom i ličnim posmatranjem (gnoza)

Treba učiti, ali tako da vam knjiga ne zakloni ljude.


            S.C. / I DEO / EDU /  - EDUKACIJA        2

Cilj odgoja je formiranje karaktera.

Kad vidim kako neki čovek govori, zadržavam svoj sud, dok ne vidim kako radi. Kfc.

Više vredi lep razgovor od jedne večeri, nego deset godina učenja ….T.A.

Nisam naučio od onih koji su me učili, već od onih koji su sa mnom razgovarali.Sv.A.

Znanje na rečima, pročitano iz knjiga o ljubavi, moralu…najčešće ne znači mnogo u stvarnom životu ….

Od knjiške pameti (knjiga) do životne mudrosti, dug je put.

Knjige su knjige, a život je život.

Nije najveća budala onaj ko ne zna da čita, već onaj ko misli da da je sve što pročita istina. I.A.

Ako koristite reči, a iz njih dolazi zloba, jed, kajanje, bol, koji je onda njihov smisao…

Mnogo znanja ne uči mudrosti. Heraklit
Um pretrpan znanjem je um osuđen da ostane u neznanju.

Pročitam  ili  čujem pa zaboravim, vidim i setim se, uradim i razumem. Kfc.

Uzrok - posledica
Suština učenja je u povezivanju (prepoznavanju) uzročno posledičnih relacija.

Biofidbek
Princip povratne sprege je najvažniji princip  učenja svih viših bića. Podrazumeva višestruku proveru i upoređivanje .

Otuđenjem moderan čovek gube onu važnu povratnu informaciju neophodnu za stalno i blago korigovanje svojih grubih stavova,  radi suživota u ljudskoj zajednici,  i vremenom  postaje bezosećajan kao neki mehanički robot ili android biće za druge ljude.


Praktično razlikovanje između dobra i zla često je i stvar inteligencije, ali praksa je presudna.

Izvesna patnja je neophodna radi pravilnog oblikovanja našeg karaktera.

MarijaM.
Ako detetu otklonimo sve teškoće sa životnog puta, previše ga razmazimo i sputamo prevelikom ljubavlju ono će postati nesposobno za život sa drugim ljudima i sebično.  Neće moći da se uklopi u odnose sa drugim ljudima. Marija Montesori


                                               S.C. / I DEO / EDU /  - EDUKACIJA                                3                                                         

Spontani vaspitač ?
Neki ljudi čitav život naporno rade u želji da svojoj deci omoguće više lagodnosti i životne radosti no što su sami imali. Ali pri tome nemaju dovoljno duhovne snage i lične kulture da bi dete pravilno vaspitali, a izolovali su ga od ,,spontanog’’ životnog vaspitača, bede, nemaštine i muka na sopstvenoj koži, te dete vremenom izraste u svinju koja na kraju izbaci roditelje iz kuće.


Kvalitet Ega
Umerena količina kolizije podstiče rast ega. Kolizije između psihe, fizičkog tela i okoline zahtevajuodgovor i prilagođavanje, a umeren sukob ovih optimalan je uslov za pravilan razvoj n ega. Loše izgrađen ego lako se raspada u stresnim situacijama, a takvi ljudi konstantno bivaju iznevereni i razočarani životnim situacijama.KGJ.

Ništa ne jača ego toliko kao činjenica da ste u pravu.


Aristotel
Ni najgori neprijatelj ne može čoveku naneti više zla od vaspitanja koje ga celog veka tretira kao odojče.


Put u pakao često je popločan najboljim namerama!

Ako voliš svoje dete ne štedi šibu, ako ga mrziš mazi ga. kineska p.

…tako da i strogi učitelji u životu mogu imati važnu ulogu.

Najmanje želimo doznati one istine, koje bi nam donele najveće koristi.

Ah iskustvo gorko,
Bi mi teška škola,
Ja priznajem grešku,
Al sa puno bola.
Bokačo

Lako je naučiti životinju,
lako je naučiti prostaka,
ali teško je naučiti onoga ko je nenaučen
već došao u priliku da uči druge. V.N.V.

Najpre treba obrazovati duh, a tek onda jezik.
Justinijan42.

Okolina u kojoj se čovek zadržava tokom većeg dela dana, određuje njegov karakter.
Antifont

 
                          S.C. / I DEO / EDU /  - EDUKACIJA                  4         

Verujem da reči izgovorene sa strašću sadrže živu istinu veću nego racionalne misli.
N.Soseki

Meni je tek kako valja, kad mi je malo i teško.
EK.

Slušaj onoga ko ti je ukazao na tvoje mane,
kao da ti je otkrio najveće blago. B,

Retki su oni koji obzirom na primer svojih roditelja i učitelja teže da se izdignu viže i traže još i dalje usavršavanje i promene. Kfc.

Poznavati vrlinu,  a ne negovati je,
Prikupljati znanja, a ne produbljivati ih,
Slušati kako se o pravdi govori,  a ne upražnjavati je
Uvideti svoje mane, a ne otklanjati ih,
Eto šta me brine, reče učitelj. Kfc.

Malu vatru loži pod slamnatim krovom. Kfc.

Kroz lično iskustvo naučimo samo ono što smo u datim okolnostima i bili u stanju naučiti, sve ostalo najčešče ostaje van dohvata našeg pravilnog shvatanja ili saznanja.

Prava učenost podrazumeva opreznost, samo-preispitivanje, skromnost, često i popuštanje . Ona druga, nadmena, uobaržena i agresivna ...uvek je u ,,pravu’’ .

Ciceron
Ako pored biblioteke imaš i vrt, imaš sve što ti je potrebno.

Tri dana nemoj čitati knjige, i tvoje će reči izgubiti lepotu., Kfc.

Prvo prepoznavanje lepote predstavlja najznačajniji događaj u istoriji evolucije svesti. ET.


Suština stvari nije u razumevanju već u ovladavanju.
KK.

Naročito je veliko neznanje, ne znati da grešiš. P. Sir.

Sva deca se već od rođenja razlikuju i nemaju istovetne predispozicije za učenje, vaspitač mora prvo da izabere i odredi koga će čemu učiti, a ne ,,sve u istu vreću’’ pa šta bude .....

Ako u svom ranom uzrastu dete /sticajem okolnosti propusti/ ne shvati neke pojmove npr. autoriteta /oca, majke / kasnije neće imati  pravilne repere za zdravo pozicioniranje u zajednici .


                                                / I DEO / EDU /  - EDUKACIJA        5                                                                         

Ako je vaše saznanje posle školovanja u velikom raskoraku sa vašim praktičnim životnim poslovima, vreme vam je za važne promene....  

Monah jednog zen manastira: učenje sekte Zen pogrešno shvaćeno
nanosi učenicima velika unakaženja, složih se sa njim. M.Bašo.

Nauka koja je prekinula vezu sa praksom, sa iskustvom, kakva je to nauka. Lomonosov.

Slediti vrlinu bez napora to je prirodno i spontano delovanje. To se naziva skladom.
Lao Ce

Retrogradna evolucija
Ako je čovek bez radnih navika, izvesne kulture i morala, šta je onda on ?

Sve osim ono pravo
Ima ljudi koji će sve drugo uraditi u poslu ili životu sem ono pravo što treba da se uradi. Za takve teško da ima leka.

 Auditer el altera parts. /saslušajmo i drugu stranu/

Niko nema pravo da poriče nauku koju ne poznaje.
Paracelzus

Budale dok se klone jednih grešaka, upadaju u suprotne,

Nema budale dok školu ne završi.

Dobra je svaka nauka koja nas povezuje, loše je svako dobro koje nas razdvaja.
D.R.

U tkanju našeg života isprepletene su niti i dobre i loše.
v.š.

Nazvati stvari pravim imenom je prvi korak spoznaje.
Prećutati neke stvari prvi je korak na putu ka mudrosti.

Naš čin opažanja stvara našu realnost. Opstaje ona verzija te stvarnosti na koju obratimo pažnju. Svet pre učešća naše svesti postoji kao bezbroj potencijalnih mogućnosti . Mi našim čulimaa perrcipiramo samo mali deo sveta i oko toga smo sami izgradili izvestan konsenzus realnosti.


 Karakter je čovekova sudbina    

Нема коментара:

Постави коментар